Parfüümi ja teiste lõhnaainete ostmine võib olla omaette päris keerukas ettevõtmine. Kaupluste lettidel on sageli kümneid eri aroomidega tooteid. Selleks, et lõhnade virvarris mitte pead kaotada, tuleks alustuseks selgeks mõelda, mis eesmärgil on soov lõhna kasutada. Kas on soov minna pidulikule vastuvõtule, anda oma tööpäevale kaaslaseks meeldiv tagasihoidlik aroom või kohtuda kallimaga; otsida erilist kingitust või muul heal põhjusel. Vastavalt sellele tuleks valida kas parfüüm, tualettvesi, kölnivesi …

Lühidalt öeldes on nende lõhnavete erinevus alkoholile lisatud lõhnaaine koguses. Parfüümis on lõhnaaine kontsentratsioon kõige tugevam. Parfüümvees on lõhnaaineid vähem, järgnevad tualettvesi, kölnivesi (odekolonn) ning raseerimisejärgne (habemeajamise järgne) vesi.
Parfüüm on kõige väärtuslikum ja hinnalisem, seda kantakse nahale ainult mõni tilk. Parfüümi kasutatakse pigem õhtusel ajal, nagu ka parfüümvett, samas tualettvett kasutatakse pigem päeval. Luksuslikumad brändid kasutavad väga kvaliteetseid lõhnaaineid. Mida kallim parfüüm, seda kallimatest ja kvaliteetsematest lõhnaainetest see on valmistatud.

Mis on lõhnakontsentratsioonid?
Parfüümipudel ei sisalda kunagi puhast lõhna, vaid on tegelikult segu lõhnaainetest ja alusest. Lõhn koosneb tavaliselt essentsidest, aromaatsetest ühenditest ja õlidest. Alus on tavaliselt kas etanooli ja vee segu või lihtsalt üks kahest.

Miks me ei võiks kasutada ainult lõhnakontsentranti üksi?
Esiteks oleks see lõhn liiga tugev. Teiseks maksaks lõhnakontsentraat korraliku summa. Kuid tegelik põhjus on see, et alkohol aitab lõhnabuketist tuua esile aroome. Alus lahjendab aromaatseid ühendeid ja aitab sel teie nahalt kiirata, kuna alkohol aurustub. Lisaks sellele toimib alkohol stabiliseeriva ainena, mis säilitab parfüümis lenduvamaid õlisid. See tagab ka selle, et nad sulanduvad õigesti, et moodustada eriilmelisi aromaatseid koosluseid.

Millised on erinevad tugevused?
Parfümeeria tööstusharus ei ole kunagi lõhna kontsentratsiooni standarditud, seega on protsendimäärad pigem vahemikud kui täpsed arvud.

Arvesse tuleb võtta seda, et aromaatsete ühendite kontsentratsioon on korrelatsioonis parfüümi intensiivsuse ja pikaealisusega.
Põhirühmad võib jaotada järgmiselt:
• Parfüüm (Parfum) 20–30%
• Parfüümvesi (Eau de Parfum) 15-20%
• Tualettvesi (Eau de Toilette ) 5–15%
• Kölnivesi; odekolonn (Eau de Cologne) 3–8%
• Raseerimisjärgne vesi; habemeajamise järgne vesi (Aftershave / Eau Fraîche) <3%

Parfüüm (Parfum) 20–30%
Mõnikord viidatakse kui parfüümiekstraktile, parfum extrait’le või isegi eliksiirile. Parfum on parfüümi kõige hinnatuim kontsentratsioon. Tavaliselt 20–30% tugevusega, kuid võivad isegi mõnikord ulatuda muljetavaldava 40% -ni.
Need on sageli alternatiividest märkimisväärselt kallimad. Enamasti on neil toodetel hinna ja kvaliteedi suhe parim, kuna aroom kestab väikese koguse korral palju kauem ja ei vaja kogu päeva jooksul uuesti korrastamist. Samuti tähendab nende püsiv ja külluslik kontsentratsioon, et parfüümi tuleks kasutada vähe. Vahel pakendatakse parfüümid sel põhjusel pihustita pudelitesse, kuna see võimaldab rohkem väljuvat lõhnavedeliku kogust kontrollida kui pihusti.
Madalam alkoholisisaldus muudab parfüümi sobivamaks valikuks tundliku nahaga inimestele, kellel on kalduvus naha kuivamisele.

Parfüümvesi (Eau de Parfum) 15-20%
Eau de parfum on tänapäeval tavalisem variant kui parfum. Kuna parfüümid on eriti eksklusiivsed ja mitte nii taskukohased, müüakse parfüümivett parfüümi luksusliku versioonina. Parfüümivee kontsentratsioon on vahemikus 15% kuni 20%, mis annab umbes 8-tunnise lõhna.

Tualettvesi (Eau de Toilette ) 5–15%
Tualettvesi on kõige paremini kättesaadav ja enimmüüdud parfüümide aroomi kordamine eelarvesõbralikus variandis. Tualettvee kontsentratsioonid jäävad vahemikku 5% kuni 15%, kuid tavaliselt jäävad need 10% piiridesse.
Ehkki need ei paku lõhna kestvuselt sama pikaealisust kui parfüümid, aroom aegub 3 või 4 tunni pärast, on neid meeldiv kasutada päeva jooksul vastavalt vajadusele.

Kölnivesi, odekolonn (Eau de Cologne) 3–8%
Tänapäeval on kölnivesi muutunud meeste lõhnaainete üldnimetuseks.
1709. aastal kavandas itaalia päritolu Giovanni Maria Farina lõhnatoote, mille ta uue kodulinna järgi nimetas Kölnisch Wasser’iks (Kölni vesi).
Kaasaegne parfümeeriatööstus kasutab lõhnaainete tugevusklassina sageli odekolonni, mille kontsentratsioon on 3–8%. Need on tavaliselt suhteliselt soodsad ja aroom kestab harva üle 2 tunni.

Raseerimisjärgne vesi; habemeajamise järgne vesi (Aftershave / Eau Fraîche) <3%
Kuigi mõned Eau Fraîche ’id sisaldavad alkoholi, on neis aluseks enamasti vesi. Suur veesisaldus ja mahe lõhn võimaldavad sellega nahka puhastada ja värskendada. Lõhnaainete kontsentratsioon vähem kui 3%, aroom ei kesta enamasti enam kui 1 tund.

Mõned soovitused parfüümide kandmiseks
• Laialihõõrumine rikub lõhna- parfüümi nahal hõõrudes soojeneb see üle ja lõhnamolekulid purunevad. Tulemusena kaotab parfüüm üsna ruttu oma kvaliteedi.
• Naudi oma parfüümi ilma segajateta- kui kasutad parfüüme, siis kasutades muid hooldustooteid ja kosmeetikat, vali need, millel on tagasihoidlik või neutraalne aroom. Nii pääsevad ehedalt mõjule parfüümi aromaatseimad buketid. Lõhn aga väljendab kõige selgemini inimese meeleolu ja iseloomu.
• Parfüüm on eelkõige luksustoode sinu enda jaoks- parfüümi ei tohiks kanda iga päev, muidu harjub nina kindla lõhnaga liialt ära. Kui ise enam oma lõhna ei tunne, tekib oht lõhnakoguse märkamatuks suurendamiseks ja võid nö end üle lõhnastada. Tee mõned lõhnavabad päevad nädalas ning pärast pausi tunned oma lõhnast taaskord suuremat naudingut.
• Lõhn ei tohiks ületada toiduaroome- vastasel juhul jääd parfüümi tõttu ilma maitsenaudingust. Õhtusöögil eelista parfüümide kergemaid variante.

Leia endale sobivaim parfüüm või muu lõhnatoode meie e-poest.